Author Message
 Posted 2009-09-23 12:33:44
Warming up to posting

Warming up to postingWarming up to postingWarming up to postingWarming up to postingWarming up to postingWarming up to postingWarming up to postingWarming up to postingWarming up to posting

Group: Forum Members
Last Login: 2011-09-09 13:58:16
Hej, har kört på CRM 4.0 med exchange 2003 ett tag nu, och när jag började imorse började användare ringa och säga att de ej kan nå crm.

Varför detta har hänt är nästa problem, just nu skulle jag vilja ha hjälp med att få fart på CRMen igen.

Det jag har gjort är

* Startat om servern (flertal gånger)
* Updaterat till Roll-up 6
* Kört in Windows updates gällande windows 2003 server
* Försökt att ta repair på installationen av CRM men då får jag följande fel:
"Verify Domain User account SPN for the Microsoft Dynamics CRM ASP.NET Application Pool account."
och
"index outside the bound of the array"

Efter ett tag med felsökning med hjälp av google så har vi gjort:
setspn –A HTTP/servername:5555 domain/serviceusername
setspn –A HTTP/servername.company.com:5555 domain/serviceusername

Även kollat igenom IIS manager och AppPool settings

the Asynchronous Processing Service är ej igång och när jag försöker starta den får jag ett medelande att den startar och stoppas direkt efter och blir ej startad.

Och nu har "index outside the bound of the array" problemet vid reperation av CRM installationen löst sig men kvar återstår:
"Verify Domain User account SPN for the Microsoft Dynamics CRM ASP.NET Application Pool account."

Står helt still just nu, vet inte vad nästa steg är.

Det ända jag kan tänka på är att installera upp det på en annan server och importera allt dit som test (tror detta skall funka, om jag hittar en lämplig testserver vilket jag ej vet om jag gör)

/Anton

-------------------------------------------------
Anton Liljenqvist
MCTS: System Center Configuration Manager 
Post #172761
Add to Twitter Add to Facebook
 Posted 2009-09-23 18:55:19
Guru

GuruGuruGuruGuruGuruGuruGuruGuruGuru

Group: Forum Members
Last Login: 2010-08-10 18:31:35
Hej,
Vilken användare använder ni er av i AppPoolen för CRM?

Jag skulle göra en fullständing backup av tenant-db:n och prova en redeployment med denna på en annan server och testa om det fungerar där.

Gör den det skulle jag nog installera om prod och sedan redeploya backupen. Att hitta felet kan vara ganska pilligt. Försök att använda Network Service, då blir det enklare i allmänhet men det kan finnas anledningar att ha namngivna accounts.

Gustaf

-
Gustaf Westerlund
htt
Post #172785
Add to Twitter Add to Facebook

Similar Topics

Expand / Collapse

Reading This Topic

Expand / Collapse