Logga in

OCS/UM User Group

Användare som läser den här tråden: ingen
  Utskriftsversion
Alla forum >> [Servertillämpningar] >> Övriga >> OCS/UM User Group Sida: [1]
Författare
Meddelande << Föregående ämne   Nästa ämne >>
OCS/UM User Group - 2008-Juni-02 22:50:37    [EJ LÖST]
videren

Ort Stockholm
Status: offline
Hej. Läste Maria Lundahls bloggpost (http://blogs.technet.com/marlund/archive/2008/05/30/launch-event-hos-labcenter-och-mikael-nystr-m.aspx) om User Groups. Jag tycker det vore kul att hitta fler OCS- och UM-användare i Stockholm och övriga landet för att träffas och dela erfarenheter etc. Hur många organisationer använder OCS i Sverige? Och hur många av dem har någon representant här på ITProffs? Hör av er nu i den här tråden så vi får ihop ett gäng för att starta en User Group med stöd från Microsoft.

Diskussionerna kan komma att handla om
Chat
Audio/video
Telefoniintegration
Videokonferenser (detta är det vi brottas med just nu, hur videokonfererar vi med omvärlden med hjälp av vår OCS/Live Meeting-lösning?)

/Janne

Jan Viderén
www.videren.net
Inlägg #: 1
RE: OCS/UM User Group - 2008-Juni-11 15:19:32   
allan

Ort Sverige
Jag är självklart med...

Regards
// Tommy
Inlägg #: 2
RE: OCS/UM User Group - 2008-Juni-16 23:53:11   
studiox

I'm in.
Vi är nog sveriges minsta företag som använder det (20 användare cirka) men vi sitter utspridda på kontor i Stockholm och Köpenhamn och "satelliter" i Australien och Holland.

Det är mest Communicator vi använder där alla har webbkameror (Men det används inte så frekvent tyvärr).
Har testat Office Live Meeting också och jag gillar det, även om supportet att bara använda en kamera suger rätt duktígt (Jämför med Adobes lösningar). Också en användarfråga.

Vi skulle vilja integrera OCS med vår växel för att få det att fungera, men det är tufft för ett litet företag att hitta dom rätta verkygen (och framförallt en växelleverantör som har jobbade med sådana lösningar mot SME marknaden). Det är typ presence som vi är mest intresserade av att lösa.

Så när blir första mötet ?
Inlägg #: 3
RE: OCS/UM User Group - 2009-April-07 16:57:32   
Sundis

Ort Sverige
Vi är om möjligt ännu färre, 13st för att vara exakt och vi kör OCS 2007 R2. Är gärna med i en user group, säg gärna till om du behöver hjälp med att driva den Janne. så slipper du ordna allt själv, det är ju roligare om man hjälps åt

Martin Sundström
Microsoft Certified Trainer | MCITP: Enterprise Messaging Administrator 2007/2010
http://msundis.wordpress.com
Inlägg #: 4
RE: OCS/UM User Group - 2009-April-07 23:29:47   
videren

Ort Stockholm
Hej alla intresserade. Vi fanns med bland de User Groups som var representerade på TechDays nyligen för att ytterligare undersöka intresset för användargruppen. Vi fick några fler intresserade, så vi ska inom kort fundera på ett första datum att träffas. Återkommer här på ITProffs om det.

Vi uppgraderade till OCS 2007 R2 för ett par veckor sedan. Group Chat-funktionen tycker jag är kanonbra. Dock önskar jag att de lagt lite mer krut på att integrera den i Communicatorn, så man slapp ha två klienter igång.

Passar på att fråga om det är någon som haft möjlighet att testa Tandbergs nya HD-webcam i något sammanhang? Den släpps tydligen på marknaden om ett par månader.

Jan Viderén
www.videren.net
Inlägg #: 5
RE: OCS/UM User Group - 2009-Maj-04 8:47:43   
both01

Hej,

Vi har ca 100 användare som kör Communicator 2007 R2 och OCS Group Chat. Dock har vi stora problem med presence-informationen. När man uppdaterar sin status (närvarande, frånvarande etc) så ser de andra användarna inte förändringen i Group Chat. I Communicatorn fungerar det som det ska.

Hör gärna av er om någon här har något tips på detta!

/Bosse
Inlägg #: 6
RE: OCS/UM User Group - 2009-Maj-04 12:54:07   
videren

Ort Stockholm
Detta borde väl egentligen ligga som en egen tråd, men men.
Vi har samma problem, presence uppdaterar sig inte så snabbt i Group Chat-klienten. Måste vara en bugg.

Jan Viderén
www.videren.net
Inlägg #: 7
RE: OCS/UM User Group - 2009-Maj-04 12:55:39   
both01

Ok, "skönt" att höra att fler är drabbade.
Skriv gärna här om du hittar någon lösning.

/Bosse
Inlägg #: 8
RE: OCS/UM User Group - 2009-Maj-06 10:31:43   
allan

Ort Sverige
Vi jobbar nära med Tandberg och har dom i vårat demorum på Atea och det är GRYM kvalitet, kräver dock lite mycket bandbredd men men det får man leva med.

Vore det av intresse så kanske vi kan få till en träff hos oss för att dema Cisco IPT / Tandberg och OCS R2 (alla features) genom UC Gruppen, det kasnke går att få till någonting innan sommaren o semestrarna eller har ni något annat planerat?

Regards
// Tommy
Inlägg #: 9
RE: OCS/UM User Group - 2009-Maj-06 10:44:47   
Gotlänningen

Ort Sverige
Hejsan.

Är ganska ny på att skriva inlägg här, men efterssom jag sitter o skall just i dagarna installer/uppgradera vår ocs 2005 till 2007 R2 så var detta verkligen intressant, är nyanställd på detta "företag" och har ingen som helst erfarenhet av OCS, har aldrig pillat med med utom då klintdelen.

Vi är 18st i dagsläget som kör 2005, och nu fram tills efter semestern så blir vi 18st i OCS 2007 R2, men efter semestern är det tänkt att hela organisationen på 2500 klienter skall skall köra detta. och med tanke på att jag aldrig kört detta så hade det varit mycket intressant med lite erfarenhet innan..

/Gotlänningen på Lidingö
Inlägg #: 10
RE: OCS/UM User Group - 2009-Maj-14 12:16:25   
HenrikB

Ort Sverige
Jag är gärna med, håller till i Göteborg och har satt upp OCS 2007 R2 med edge server

Mvh

Henrik B
Inlägg #: 11
RE: OCS/UM User Group - 2009-Maj-14 17:47:09   
Jymdis

Ort Sverige
Jag är också nyfiken på OCS, gärna med Precense ihop med Cisco...
Inlägg #: 12
RE: OCS/UM User Group - 2009-September-30 17:58:02   
allan

Ort Sverige
Imorgon (1 oktober kl 18 i gamla stan, sthlm) träffas vi för del 2 av UC användargruppen.
se http://www.svenskaucklubben.se för mera info.

Det går givetvis att ansluta via Live Meeting för att delta också.

Regards
// Tommy
Inlägg #: 13
RE: OCS/UM User Group - 2009-Oktober-09 15:18:13   
JockeE

Ort Stockholm
Hej!
Jag är oxå intresserad av att vara med

mvh
Jocke
Inlägg #: 14
RE: OCS/UM User Group - 2009-Oktober-11 19:19:57   
videren

Ort Stockholm
Hej Jocke! Kul. Registrera dig på SUCKs webbplats.

Jan Viderén
www.videren.net
Inlägg #: 15
Sida:   [1]
Alla forum >> [Servertillämpningar] >> Övriga >> OCS/UM User Group Sida: [1]
Hoppa till:

Nytt Meddelande Inga nya meddelanden
Hett ämne! Nya meddelanden finns Hett ämne! Inga nya meddelanden.
Låst, nya meddelanden finns Låst, inga nya meddelanden
 Skapa ny tråd
 Svara på meddelande
 Skapa ny omröstning
 Lägg röst
 Ta bort mitt eget inlägg
 Ta bort min egen tråd
 Betygsätt inlägget