Hoppa till innehåll

• Logga in via Facebook Logga in via Twitter Logga in via Windows Live Log In with LinkedIn Log In with Google      Logga in   
  • Registrera dig nu!

WSUS Installationsproblem

Den här tråden har blivit arkiverad. Det betyder att du inte kan skriva något inlägg i tråden.
Inga svar i detta ämne

#1 Sokoban

Sokoban

• 221 inlägg

Skriven 20 October 2009 - 16:07

Kan ej installera WSUS 3.0 på en server på jobbet ... Får felmedelandet "The installer has encounted an unexpected error installing this package. .......... The Error code is 2753.
Loggen visar så här -->  

Success  CustomActions.Dll  Successfully created WSUS Reporters user group
Success  CustomActions.Dll  Creating user group: WSUS Administrators with Description: WSUS Administrators can administer the Windows Server Update Services server.
Success  CustomActions.Dll  Creating WSUS Administrators user group
Success  CustomActions.Dll  WSUS Administrators user group already exists
Success  CustomActions.Dll  Successfully created WSUS Administrators user group
Success  CustomActions.Dll  Successfully created WSUS user groups
Error     MWUSSetup          InstallWsus: MWUS Installation Failed (Error 0x80070643: Fatal error during installation.)
Error     MWUSSetup          CInstallDriver::PerformSetup: WSUS installation failed (Error 0x80070643: Fatal error during installation.)
Error     MWUSSetup          CSetupDriver::LaunchSetup: Setup failed (Error 0x80070643: Fatal error during installation.)
Error     MWUSSetup          DoInstall: Wsus setup failed (Error 0x80070643: Fatal error during installation.)

Googlade på felmeddelande och fick informationen om att jag måste lägga mig själv som sysadmin i SQL 2005 men ändå får jag detta felmedelande, nån som har nån ide'?? Vad som är felet??