Hoppa till innehåll

• Logga in via Facebook Logga in via Twitter Logga in via Windows Live Log In with LinkedIn Log In with Google      Logga in   
  • Registrera dig nu!

PXE-E55 ProxyDHCP service did not reply to request on port 4011

Den här tråden har blivit arkiverad. Det betyder att du inte kan skriva något inlägg i tråden.
4 svar i denna tråden

#1 nim

nim

• 7 inlägg

Skriven 05 September 2010 - 17:27

Hej,

Jag har en miljö där WDS-servern även agerar DHCP-server.

Jag hämtade boot-image och install-image från \sources på DVD-skivan för Windows 7 och därefter lyckades jag PXE-boota min klient och trycka ut installationen.

Därefter installerade jag MDT, importerade operativsystem, lade till drivrutiner och skapade en task sequence. Slutligen körde jag en Update Deployment Share. Allt enligt Microsoft step-by-step-guide.

Jag hämtade LightTouch-imagen från Deployment Share och lade till densamma som boot-image i WDS.

Nu säger min klient PXE-E55 ProxyDHCP service did not reply to request on port 4011 när jag försöker PXE-boota. Jag kan se i DHCP-servern att klienten tilldelas en IP-adress, men sen är det tvärstopp.

Jag har googlat och hittat en del som rör denna felkod men uteslutande när även SCCM körs. Jag har försökt med att ta bort "060 PXEClient", då går det ju inte alls - och lägger jag till den igen får jag samma felmeddelande.

Jag tolkar det som att något gick fel när jag lade till LigthTouch-imagen...

Några förslag på hur jag kan gå vidare?
--
Martin Nilsson

#2 DXter

DXter

• 6218 inlägg

Skriven 05 September 2010 - 17:52

Öppna WDS MMC:n. Högerklicka på din server och välj properties. Gå till fliken DHCP och bocka i bägge bockrutorna och klicka på apply. Starta sedan om WDS tjänsten. Det bör funka! :)

// Fredrik "DXter" Jonsson
Senior Security Consultant - Sigma IT & Management Sweden AB
Blog: http://www.poweradmin.se

Phone: +46 76 858 22 99

#3 JohanL

JohanL

• 164 inlägg

Skriven 08 September 2010 - 08:53

Jag antar att det är på grund av att du installerade allt i rätt ordning.

Installerar du DHCP före du installerar WDS, så sker konfigurationen i WDS automatiskt för att PXE ska funka när DHCP och WDS ligger på samma server :)

#4 nim

nim

• 7 inlägg

Skriven 07 September 2010 - 12:44

Hej,

Tack för svaret.

Jag vet inte om ditt svar hade fungerat, jag var lite otålig så jag installerade om alltsamman innan jag läst ditt svar och nu fungerar det klockrent.

Uppstår samma problem igen ska jag definitivt testa.
--
Martin Nilsson

#5 nim

nim

• 7 inlägg

Skriven 08 September 2010 - 18:21

Jag installerade det i ordning (1) DHCP, (2) WDS även första gången och det fungerade alldeles utmärkt att deploya genom WDS och PXE-boot innan jag fick för mig att testa MDT.
--
Martin Nilsson