Hoppa till innehåll

• Logga in via Facebook Logga in via Twitter Logga in via Windows Live Log In with LinkedIn Log In with Google      Logga in   
  • Registrera dig nu!

SQL Server 2008 R2 Database Mirroring

Den här tråden har blivit arkiverad. Det betyder att du inte kan skriva något inlägg i tråden.
3 svar i denna tråden

#1 sailor79

sailor79

• 96 inlägg

Skriven 30 September 2011 - 12:31

Hej,

Jag sitter och planerar/funderar på att sätta upp database mirroring för det företag jag arbetar på. Funktionen är ganska enkel att installera men hur fungerar den?!...
Det är SQL-databasen för ekonomisystemet som ska "speglas" med en annan server som står i en annan serverhall på annan ort.

Min fråga är ganska öppen:
Är det någon här som använt sig av database mirroring och fungerar det bra?

Jag är orolig för att det ska gå trögt i programmet för användarna pga att den ska vänta på att en commit görs i mirror databasen innan den görs i principal databasen för att sedan ge ett "OK" till progammet på klienten?
Svarstiderna ligger på 1 ms mellan hallarna så kommunikationen borde inte vara ett problem tycker jag men vill ändå höra från någon med praktisk erfarenhet på just detta.

Kravet är att databasen ska ALLTID vara tillgänglig. :) Vi har ingen infrastruktur idag för virtualisering med replikering så det är dessvärre inget alternativ som jag ser det.

Mvh
SQL-noob ;)

#2 GcM

GcM

• 276 inlägg

Skriven 04 October 2011 - 12:52

Du kan lita på Mirroring, och med 1ms i svarstid mellan hallarna tycker inte jag att du bör ha några som helst problem.

#3 sailor79

sailor79

• 96 inlägg

Skriven 07 March 2012 - 17:38

Seeeent svar....

Kollegor till mig har testat och det fungerar klockrent.

Nu vet nu som kanske undrar som läser tråden.

Tack!

#4 Stealth

Stealth

• 22 inlägg

Skriven 12 April 2012 - 15:51

Visa inläggsailor79 på 07 March 2012 - 17:38 sade:

Seeeent svar....

Kollegor till mig har testat och det fungerar klockrent.

Nu vet nu som kanske undrar som läser tråden.

Tack!

Jag lånar din tråd och frågar hur ni löste det med tanke på "ALLTID" tillgänglig? Witness server eller?
Kör ni fysiskt, virtuellt, blandat?
Testat att automatisk failover fungerar?