Mjukvaran verkar heta "Hitachi Resource Manager" och går inte att hämta på hds.com om man inte är registrerad som kund.
För att spara allas tid att skriva kommentarer typ: "Du borde googla" , här är vad jag gjort hittils.
- Nej, det finns inget webinterface! har kopplat in burken och letat after trafik från den macaddressen .. nada!
- Googlat som en galning(såklart), men den finns inte att hitta varken på torrentsajter eller skumma nerladdningsställen.
- Jag får ingen hjälp från Hitachi, dom verkar helt ointresserade att hjälpa till (har både ringt och mailat).
- Har kontaktat säljare på ebay som säljer motsvarande produkter för att få "köpa" en kopia av mjukvaran.
I NAS-burken sitter 15 st 300Gb diskar (troligen FC, har inte grävt där än), så reservplanen är att hitta ett annat chassi att använda dom i ...
Vore lite synd eftersom maskinen har dubbelt av allt, bl.a. dubbla kontrollerkort med 2 st 4GB FC-kort i varje osv.
Kan tänka mig att ersätta nån för besväret att leta på mjukvaran, men jag driver detta som ett hobbyprojekt så jag kan inte gödsla med pengar =)
\\Calle