Hoppa till innehåll

• Logga in via Facebook Logga in via Twitter Logga in via Windows Live Log In with LinkedIn Log In with Google      Logga in   
  • Registrera dig nu!

Söker management-program för Hitachi Tagmastore DF700

Den här tråden har blivit arkiverad. Det betyder att du inte kan skriva något inlägg i tråden.
Inga svar i detta ämne

#1 Calle M

Calle M

• 74 inlägg

Skriven 12 January 2012 - 16:57

Är det nån som sitter på mjukvara för att hantera Hitachi DF700 NAS och kanske t.o.m. har lite tips för hur man konfigurerar?
Mjukvaran verkar heta "Hitachi Resource Manager" och går inte att hämta på hds.com om man inte är registrerad som kund.

För att spara allas tid att skriva kommentarer typ: "Du borde googla" , här är vad jag gjort hittils.

- Nej, det finns inget webinterface! har kopplat in burken och letat after trafik från den macaddressen .. nada!
- Googlat som en galning(såklart), men den finns inte att hitta varken på torrentsajter eller skumma nerladdningsställen.
- Jag får ingen hjälp från Hitachi, dom verkar helt ointresserade att hjälpa till (har både ringt och mailat).
- Har kontaktat säljare på ebay som säljer motsvarande produkter för att få "köpa" en kopia av mjukvaran.

I NAS-burken sitter 15 st 300Gb diskar (troligen FC, har inte grävt där än), så reservplanen är att hitta ett annat chassi att använda dom i ...
Vore lite synd eftersom maskinen har dubbelt av allt, bl.a. dubbla kontrollerkort med 2 st 4GB FC-kort i varje osv.

Kan tänka mig att ersätta nån för besväret att leta på mjukvaran, men jag driver detta som ett hobbyprojekt så jag kan inte gödsla med pengar =)

\\Calle