Hoppa till innehåll

• Logga in via Facebook Logga in via Twitter Logga in via Windows Live Log In with LinkedIn Log In with Google      Logga in   
  • Registrera dig nu!

Grupp Principer + Centralstore

Den här tråden har blivit arkiverad. Det betyder att du inte kan skriva något inlägg i tråden.
1 svar i denna tråden

#1 dameli

dameli

• 185 inlägg

Skriven 07 March 2012 - 12:06

Hej på er,

Fråga gällande templates i centralstore

Idag ligger samtliga FSMO roller på en 2003 (skog+domän läge 2003), när jag skulle addera/kopierat centralstore blev jag tvungen att kopiera från FSMO burken. Detta i sin tur resulterade i att jag saknade templates i centralstore för 2008/7. Finns inte templaten plockas den lokalt irriterande dock

Helst hade jag velat ha samtliga templates dels från burken som fsmo ligger på div 2003 samt även från en 2008 r2 dc.

Är det kanske så lätt att jag bara kan kopiera upp de från 2003 och därefter kopiera även de som finns på en av mina 2008 r2 burkar. Kopierade jag direkt från en 2008 r2 blev det knas

#2 Göran fantomen Johansson

Göran fantomen Johansson

• 5571 inlägg

Skriven 12 March 2012 - 23:00

Mappen skapas ju under SYSVOL så den replikeras runt av alla DC.
Den i sin tur kan innehålla vilka definitioner som helst i teorin men det är ju bara för admx mallar som det egentligen är något att ha.
Dessa plockar du från W7/2008 eller än bättre ladda ner dem så du säkert har de senaste oavsett vilka OS du egentligen kör.
Bara kopiera in dem där.

Mappen skapar du som Domain Admin så du har rättigheter på den, kan du göra från valfri dator bara du har rättigheter, likväl kopiera in mallar

http://support.microsoft.com/kb/929841

Tänk bara på att sen när du gjort detta och börjar ändra dina GPO:er så gör alltid detta från det nyaste OS:et. Alltså har du en W7 så kör inte GPMC från W2K3 t.ex.

Vänligen klicka på "Gilla" om inlägget löste ditt problem.

Göran "Fantomen" Johansson
Shift IT
ITProffs.se Staff | Blog | LinkedIn | @gjohansson | Facebook