Hoppa till innehåll

• Logga in via Facebook Logga in via Twitter Logga in via Windows Live Log In with LinkedIn Log In with Google      Logga in   
  • Registrera dig nu!

Startbild i projektor

Den här tråden har blivit arkiverad. Det betyder att du inte kan skriva något inlägg i tråden.
3 svar i denna tråden

#1 markus01

markus01

• 43 inlägg

Skriven 27 April 2012 - 08:44

Hej!

Jag har fått en fråga om man man ändra startbilden på en projektor. (mao bilden som visas när man inte har kopplat in något till projektorn)

Jag har inte hittat någon projektor som har denna funktion men jag vet att det finns, tex på Scandic´s hotell.

Någon som har tips?

Tack på förhand!

#2 gXX

gXX

• 117 inlägg

Skriven 28 June 2012 - 08:48

Du är nog låst till reversed engineering eller att snacka med tillverkaren. Förmodligen så har Scandic m.fl. avtal med en viss tillverkare att lägga in annan spash screen.

#3 GiZmO

GiZmO

• 3344 inlägg

Skriven 28 June 2012 - 11:49

Jag skulle nog vilja påstå att man i de flesta lite modernare projektorerna kan ange en egen startbild. Antingen direkt ifrån projektorns inbyggda konfigurationsmeny eller med något litet verktyg som man (oftast) kan ladda ner gratis från tillverkaren. Om det är en Canon du har (och den inte är från stenåldern) så kan jag med nästan 100% säkerhet säga att du kan byta ut bilden eftersom den funktionen finns även på flera av deras numera utgågna modeller...

#4 John

John

• 184 inlägg

Skriven 04 July 2012 - 07:14

Vi har en gammal InFocus projektor och då kan vi enkelt ta en "skärmdump" på vad som visas på projektorn och sedan välja den som bakgrundsbild. Hur smidigt som helst.