Hoppa till innehåll

• Logga in via Facebook Logga in via Twitter Logga in via Windows Live Log In with LinkedIn Log In with Google      Logga in   
  • Registrera dig nu!

OS X klienter mot Win 2k3 Serv Segt.

Den här tråden har blivit arkiverad. Det betyder att du inte kan skriva något inlägg i tråden.
1 svar i denna tråden

#1 alavik

alavik

• 81 inlägg

Skriven 12 June 2012 - 08:31

Har stött på patrull och hittar ingen lösning på det hela.

Har en kund som kör ett Kodak system för tryckerier. Det är baserat på ett antal Windows 2k3 Serverar.
Sedan kör dom OS X 10.6 på klienterna.

Servrarna kör inget AD utan fungerar som enskillda klienter.

Tidigare satt allt på samma nät 192.168.1.0/24 då funkade allt perfekt.
Men sedan en maskin flyttade till ett annat nät 192.168.0.0/24 körs via vpn mot annan ort så har det börjat gå extremt segt
Denna Windows 2k3 burk är en maskin som är Fysiskt ansluten till en tryckeri mojäng. Därför måste den stå på annan ort efter som mojängen är flyttad dit.

Det som upplevs extremt segt är Fil browsing. Det tar typ 30sek att lista en mapp.
Detta gör att hela lösningen dom kör blir välldigt seg.

Använder man en windows maskin som klient och jobbar mot 2k3 burken över vpn:et så flyter det på som föväntat (ca 70Mbit). Så det känns inte som det är något med den lösningen utan det känns som ett OSX 10.6 till Win2k3 problem.

Det finns ju ett antal tips på olika lösningar när man googlar men vi tycker vi har provat allt.

Finns det någon vänlig själ som känner sig duktig på detta och har några ideer? Säg till om ni inte förstår så skall jag försöka vara tydligare.

Tack på förhand!

#2 TobiasWallenqvist

TobiasWallenqvist

• 49 inlägg

Skriven 20 June 2012 - 07:51

Hej! Har haft problem med liknande..

http://www.macwindow...ng.html#051810a
Har du testat denna?

Den löste problemen för mig med sega kopplingar mot SMB share.

http://support.micro...kb/328890/en-us kan vara värt att titta på också..
Mina uttalanden är mina egna och inte min arbetsgivares..