Hoppa till innehåll

• Logga in via Facebook Logga in via Twitter Logga in via Windows Live Log In with LinkedIn Log In with Google      Logga in   
  • Registrera dig nu!

Unable To Log Lync, FIX

lync 2010 server edge unable

Den här tråden har blivit arkiverad. Det betyder att du inte kan skriva något inlägg i tråden.
2 svar i denna tråden

#1 Atta

Atta

• 82 inlägg

Skriven 12 June 2012 - 12:15

Hejsan

Jag satte upp en Lync 2010 Server och en Edge server för Extern åtkomst. Sedan så ville jag såklart logga in mot den Externt men fick ett meddelande där det stod.

Unable to sign in please verify logon credentials and try again. if the problem continues please contact your support team. Och detta hände när man skulle logga in Externt och gå genom Edge Servern. sedan hittade jag en Guide där dem beskrev hur man skulle gå tillväga, men jag vet inte ifall det kan ställa till med säkerhetsrisker ifall jag gör som det stod. Jag gjorde exakt så som dem skrev och därefter kunde jag logga in externt genom min Edge server. Kolla nedan för lösning,

Run secpol.msc on the Lync 2010 FE Server
Select local policies then security options

Set the following values to "no minimum"

Network security: Minimum session security for NTML SSP based (including secure RPC)

Networl secirity: Minimum session security for NTML SSP based (including secure RPC) Servers

Varför fungerar det nu, och kan detta ställa till med problem ifall man tänker på säkerheten.

Tack så mycket

#2 peterj

peterj

• 2440 inlägg

Skriven 12 June 2012 - 14:32

Om jag fattar saken rätt så har du just stängt av kravet på cert mellan FE och EDGE servern.
Lös cert problemet istället för att stänga av dom.
Om jag skulle gissa så finns inte root cert på egde för det certet du använder på FE.

Kan även vara att lync är inte uppdatarad http://support.micro....com/kb/2637105

Redigerat av peterj, 12 June 2012 - 14:38.

#3 peterj

peterj

• 2440 inlägg

Skriven 12 June 2012 - 15:15

En fråga var klienten en XP?