Hoppa till innehåll

• Logga in via Facebook Logga in via Twitter Logga in via Windows Live Log In with LinkedIn Log In with Google      Logga in   
  • Registrera dig nu!

Microsoft Dynamics CRM 2011 for Outlook

Den här tråden har blivit arkiverad. Det betyder att du inte kan skriva något inlägg i tråden.
3 svar i denna tråden

#1 veintaim

veintaim

• 13 inlägg

Skriven 07 May 2013 - 10:17

Tjena.

Vi har ett lite jobbigt problem som vi inte kommer någon vart med.
Vi har användare som ska testa denna CRM, problemet är att vi inte lyckas att konfigurera ett konto när vi sitter på LAN, och problemet är proxy pac, för så fort vi använder 3G så fungerar det.
Vi har konfigurerat vår CrmClient{xxxxxxxxxxxxxxx}.config enligt http://support.micro....com/kb/2664157 och den ser ut så här:

<configuration>
<system.net>
<defaultProxy>
<proxy usesystemdefault="true" bypassonlocal="false" scriptLocation="http://proxy:port/proxy.pac" />
<bypasslist>
</bypasslist>
</defaultProxy>
<settings>
  <servicePointManager expect100Continue="false" />
</settings>
</system.net>
</configuration>

Men som sagt, vi får den inte att ansluta på från vårat LAN, men så fort vi går ut på 3G fungerar det direkt.

Har ni några tips och idéer?

// Erik

#2 veintaim

veintaim

• 13 inlägg

Skriven 07 May 2013 - 11:15

Bifogar lite loggar från olika scenarion.

l320_pilot är user pilot på dator l320, denna fort felmeddelandet att den har ogiltiga inloggningsuppgifter,
l328_pilot är user pilot på dator l328, denna har aldrig fungerat, men nu när jag skulle fixa log till er så fungerade det helt plötsligt, jag fattar nada.
l328_kern är user kern på dator l328. så nu fungerar det för pilot på l328, men för user kern så säger loggen att måldatorn aktivt nekade åtkomst.

Bifogad fil(er)

#3 veintaim

veintaim

• 13 inlägg

Skriven 07 May 2013 - 12:04

Går det inte att redigera sina befintliga inlägg eller är jag bara blind?
Ser även att denna tråd är lite felplacerad, ber om ursökt för det.

men mer loggar, bortse från l328_kern loggen, det var ett handhavande fel, ny logg samt trace kommer:

Bifogad fil(er)

#4 direktörn

direktörn

• 4847 inlägg

Skriven 07 May 2013 - 15:14

Jag skulle ringa microsoft då jag tror dom kan svara bäst på detta, har bara jobbat med Onprem CRM och det var några år sen.
// Anders