Hoppa till innehåll

• Logga in via Facebook Logga in via Twitter Logga in via Windows Live Log In with LinkedIn Log In with Google      Logga in   
  • Registrera dig nu!

Hej då alla! Tack för mig!

• Stängt ämne Denna tråd är stängd
14 svar i denna tråden

#1 DXter

DXter

• 6628 inlägg

Skriven 17 December 2014 - 20:51

I många års tid så har jag varit medlem, sedan moderator och slutligen admin här på ITProffs.

Senaste tiden så har jag sett en enorm förändring här på ITProffs. :(

Jag är en människa som har väldigt starka åsikter, har en stark personlighet och kan vara väldigt provocerande i min retorik när jag ställer sylvassa retoriska frågor eller liknelser som motargument mot ett felaktigt påstående.

Jag känner mig väldigt ofta ouppskattad och ohörd här på ITProffs. Folk lyssnar inte på dom råden jag ger eller vill inte svara på dom motfrågorna som jag ställer. Det gör att det känns väldigt tröstlöst till att vara kvar och fortsätta bidra till forumet och stå för det.

En admin ska representera forumet med stolthet, glädje och entusiasm. Jag känner att jag saknar alla tre för ITProffs utifrån hur forumet har utvecklats.

Tack för dom här åren och lycka till med ITProffs! Hej då alla! Nu försvinner jag helt från det här forumet!

Redigerat av DXter, 17 December 2014 - 20:53.

// Fredrik "DXter" Jonsson
Senior Security Consultant - Identitry AB
Microsoft Enterprise Security MVP - ADCS (PKI) + ADFS (Federation)
Phone: +46 76 858 22 99

#2 Toft

Toft

• 931 inlägg

Skriven 17 December 2014 - 21:22

Få av oss innehar den graden av kunskap som du besitter i dina fokusområden.. och du är/har varit extremt uppskattad på itproffs genom åren. Men jag förstår dig, ser gång på gång hur det huggs fram och tillbaka i trådar där du är inblandad.. Ok, du är inte sen med att hugga.. Men du har (förmodligen?) aldrig haft fel i sak?

Någon som står upp för orubblig och total dedikation för it-säkerherhet är absolut nödvändigt eftersom såååååå många skriter i det och/eller är ovetande om konsekvenserna av deras bristfälliga kunskaper inom området.

Kommer sakna dig.
Henrik Toft
IT-Pro Infrastruktur - Klient/Server/Nätverk
Blogg: www.toft.se

#3 Neptune

Neptune

• 1512 inlägg

Skriven 17 December 2014 - 21:42

Kommer också sakna DXter och hoppas han kommer på bättre tankar.

#4 direktörn

direktörn

• 4847 inlägg

Skriven 17 December 2014 - 22:32

Jag tror lite att forum är som sitt favorithak, dit man går och dricker öl rätt ofta, när det inte längre är samma personer som går dit, eller samma personer som driver stället så brukar man helt enkelt byta hak.

Finns många forum och dess besökare ändras ju med tiden, kommer själv ihåg hur det var på BBS tiden och hur diskussionerna kunde gå varma, där träffades man dock IRL och fick ju en annan känsla bland signaturerna.

Jag förstår dig, jag har föreslagit att it-proffs borde bli två forum, ett för proffs och ett för personer som vill bli proffs. Det blir mer sällan man får svar på en riktigt knivig fråga här (förutom om ADFS då :-) utan mer av typen min farmor behöver dela ut sitt internet till hela världen.

Gråt inte blod över forumet här, det finns andra forum :)
// Anders

#5 Göran Axelsson

Göran Axelsson

• 401 inlägg

Skriven 18 December 2014 - 06:54

Väldigt tråkigt. Det blir tomt efter dig, DXter.

#6 MarcusW

MarcusW

• 983 inlägg

Skriven 18 December 2014 - 07:59

DXter tack för all hjälp genom åren. Har kommit på rätt spår många gånger genom dina svar.

Ha det gött!

#7 Sorken

Sorken

• 60 inlägg

Skriven 18 December 2014 - 09:29

du kommer saknas av många. synd att det ska bli så här.
Gotus Sum - Cave Cornua

#8 NiclasEriksson

NiclasEriksson

• 726 inlägg

Skriven 18 December 2014 - 09:41

Jag har varit en av dom som "blivit huggen på" samt "huggit tillbaka" men tycker ändå att det är synd att kunskap från forumet försvinner.

#9 Kent Ejdersand

Kent Ejdersand

• 2105 inlägg

Skriven 05 January 2015 - 08:33

Det var riktigt tråkigt!

Stort TACK Dxter för all hjälp och bra tips under åren!
H.
--Kent

#10 kottimon

kottimon

• 827 inlägg

Skriven 08 January 2015 - 10:02

Mycket tråkigt att du försvinner.. Men tack för alla goda råd!
Cogito, ergo doleo.

#11 martenrune

martenrune

• 631 inlägg

Skriven 09 January 2015 - 16:44

Saknar dig redan DXter
//Mårten

#12 kentdmx

kentdmx

• 265 inlägg

Skriven 13 January 2015 - 07:55

Jag har arbetat 18 år i IT-branchen med olika uppgifter. Det som gör folk till bättre IT-tekniker är att alla delar med sig av sin kunskap och detta med en generös attityd. Jag anser att ju mer man påstår sig kunna desto mer ödmjuk och generös bör man vara som person. Det finns imho ingen somhelst anledning att ha en vass attityd gentemot någon om tex skulle ställa en n00bie fråga i något ämne.

#13 yomo

yomo

• 80 inlägg

Skriven 09 April 2015 - 23:51

Extremt trist. Vågar påstå att jag kommer sakna både din personlighet och kunskap :) De resonemang och frågeställningar som har lyfts fram i diskussioner har i mina ögon varit ovärderliga.

Har min korta tid här tyvärr även noterat en nedåtgående trend men hoppas att vi som fortsätter här vänder denna så DXter kommer på bättre tankar.

#14 Neptune

Neptune

• 1512 inlägg

Skriven 10 April 2015 - 11:58

Kungen DXter har nu blivit MVP i Enterprise Security. Så jag gratulerar även om han inte är här att svara. :)

#15 yomo

yomo

• 80 inlägg

Skriven 13 April 2015 - 23:33

Visa inläggNeptune på 10 April 2015 - 11:58 sade:

Kungen DXter har nu blivit MVP i Enterprise Security. Så jag gratulerar även om han inte är här att svara. :)

Komiskt att annonsera det 1:a april :) Hur som är det välförtjänst och gratulationer är på sin plats.

0 användare läser denna tråd

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar