Hoppa till innehåll

• Logga in via Facebook Logga in via Twitter Logga in via Windows Live Log In with LinkedIn Log In with Google      Logga in   
  • Registrera dig nu!

Väldigt skumt SharePoint/OneDrive-synk-problem

Den här tråden har blivit arkiverad. Det betyder att du inte kan skriva något inlägg i tråden.
Inga svar i detta ämne

#1 DavidUppsala

DavidUppsala

• 18 inlägg

Skriven 06 July 2017 - 13:37

Hej!
Vi har en kund med ett väldigt skumt SharPoint/OneDrive problem.
Hon kör Windows 10 och den senaste OneDrive-programvaran. Office 365 E3. Datorn är ny och hon är första användaren på den.

Hon har synkat SharePoint och OneDrive mapparna till sin dator.

Om hon öppnar ett Execl-dokument, gör en ändring och sparar, så går det bra första gången. Men om hon fortsätter att skriva och sparar igen, så får hon upp ett meddelande om att filen är skrivskyddad och hon måste välja "Spara som". Om hon i stället bara stänger Excel och svarar "Ja" på frågan om hon vill spara ändringarna så sparas det precis som förväntat.

Det blir samma fel i OneDrive-mappen.

De har ingen specialinställning eller plugins i sin SharePoint. Jag kan återskapa felet på hennes dator om och om igen. Men när jag testar med mitt företags Office 365-konto, eller med vilken annan kund som helst så kan jag inte återskapa felet.

Har ni stött på detta någon gång, och lyckades ni lösa det utan att blåsa hela datorn och börja om från början?

Just nu löser vid det genom att hon öppnar SharePoint som en nätverksplats. Då uppstår inte "Spara som-problemet".

Mvh,
David H