Hoppa till innehåll

• Logga in via Facebook Logga in via Twitter Logga in via Windows Live Log In with LinkedIn Log In with Google      Logga in   
  • Registrera dig nu!

L2TP IPhone hotspot

• Please log in to reply
1 svar i denna tråden

#1 jarrah

jarrah

• 3 inlägg

Skriven 28 November 2017 - 11:42

Hej

Har ett problem med Apple :)

Vi har användare som behöver använda sin Iphone som hot spot och sedan ansluta mot företaget via VPN (L2TP)
När IOS 9 släpptes och stödet för PPTP försvann, har vi inte lyckas koppla upp oss med Iphonen som hot spot.

Sitter jag med en Iphone och internetdelning igång, så funkar det givetvis att surfa fint från PC ‘n. Men jag vill ju arbeta mot företaget via VPN. Detta fungerar inte om jag drar igång VPN på Iphonen, trafiken verkar inte gå igenom Iphone VPN ändå. (Trots att man har inställningen, låt all trafik gå igenom) Det går heller inte dra igång VPN på PC för att ansluta denna väg.

Har talat med Apple kring det, vet inte om de verkligen är medvetna kring problemet. (De har ingen lösning alla fall)

Mina vänner känner någon till en lösning för att få en Iphone att fungera som hot spot för en pc och samtidigt kunna ansluta till företaget via VPN på pc:n?

APP?
Annan VPN konfiguration?

#2 monsta

monsta

• 214 inlägg

Skriven 29 November 2017 - 10:42

Hej!

Finns en del inlägg på Interwebs som menar att appen PIA, (Private Internet Access VPN), ska funka.

https://forums.macru...ios-11.2057706/

Ingen möjlighet att konfa SSL-VPN i brandväggen så du kan köra med fw-tillverkarens app?

//monsta

Redigerat av monsta, 29 November 2017 - 10:43.

0 användare läser denna tråd

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar