Hoppa till innehåll

• Logga in via Facebook Logga in via Twitter Logga in via Windows Live Log In with LinkedIn Log In with Google      Logga in   
  • Registrera dig nu!

Stänga av visuella effekter för alla användare på Windows Server

Den här tråden har blivit arkiverad. Det betyder att du inte kan skriva något inlägg i tråden.
4 svar i denna tråden

#1 PatricF

PatricF

• 126 inlägg

Skriven 12 January 2018 - 11:35

Tjenare,

Jag blir inte riktigt klok på om "Visual Effects" är igång för alla användare på en remote desktop server eller ej.
Som administratör man kan ju ändra under sysdm.cpl och -> Advanced -> (Performance) Settings

Men som vanlig användare så måste man ha administratörs-rättigheter för att ens komma åt de inställningarna.
Hur stänger jag av dessa för en vanlig användare då?
Är det bara Group Policy som gäller då?

Jag testade med två konton som har admin-rättigheter och inställningarna är ju personliga. Kör jag som vanlig användare men väljer logga på som admin så visas ju inställningarna för det admin-kontot och inte användarkontot om ni förstår vad jag menar. Eller så var det bara av en ren slump samma inställningar för båda kontona.

Blir det att göra ändringarna via en Group Policy eller kan jag göra det på ett smidigare sett?

Detta gäller både Windows Server 2012 och 2016

Tack,
-Patric

Redigerat av PatricF, 12 January 2018 - 11:35.

#2 peterj

peterj

• 3407 inlägg

Skriven 12 January 2018 - 15:20

Vad är det för fel att göra det med en gpo?
Gör en grupp slå gpo på gruppen lägg med datorerna du vill slå den på I gruppen klart.
Detta är till windows 7 Men.brukar vara samma för alla.
http://terrytlslau.t...options-of.html

#3 PatricF

PatricF

• 126 inlägg

Skriven 13 January 2018 - 18:01

Visa inläggpeterj på 12 January 2018 - 15:20 sade:

Vad är det för fel att göra det med en gpo?
Gör en grupp slå gpo på gruppen lägg med datorerna du vill slå den på I gruppen klart.
Detta är till windows 7 Men.brukar vara samma för alla.
http://terrytlslau.t...options-of.html

Inget fel alls. Jag undrade bara om det fanns något annat sätt att ändra det på då det inte är jag som administrerar domänen i fråga.
Får bli ett mail till administratören då så får vi hoppas det löser sig.

#4 peterj

peterj

• 3407 inlägg

Skriven 15 January 2018 - 09:27

Eftersom det är I user hive så kan du göra en reg file och köra ett login script som trycker in den. aka ligger I startup på alla users..
"C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\StartUp"

type så här
reg import regfile.reg

Redigerat av peterj, 15 January 2018 - 09:31.

#5 PatricF

PatricF

• 126 inlägg

Skriven 15 January 2018 - 10:39

Visa inläggpeterj på 15 January 2018 - 09:27 sade:

Eftersom det är I user hive så kan du göra en reg file och köra ett login script som trycker in den. aka ligger I startup på alla users..
"C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\StartUp"

type så här
reg import regfile.reg

Tack för tipset. Ska testa detta först.