Hoppa till innehåll

• Logga in via Facebook Logga in via Twitter Logga in via Windows Live Log In with LinkedIn Log In with Google      Logga in   
  • Registrera dig nu!

Erfarenheter kring vpn till azure visma business

azure vpn sharepoint onedrive skypeforbusiness skype

• Please log in to reply
1 svar i denna tråden

#1 Robert Andersson

Robert Andersson

• 3 inlägg

Skriven 16 April 2018 - 14:33

Hej på er,

Standard har varit hittils(för mina kunder) att lägger man kundens hela miljö i azure så blir det alltid en terminalserver-lösning.
Ofta mindre kunder så många av dem kör allt på en enda server. många av dessa har egentligen bara lyft ur sina administrativa system och kanske något affärssytem som inte har så mycket integration med något annat.

Är det någon som har erfarenhet av att köra vpn upp till azure och sedan köra tex visma business eller liknande programvaror över vpn-linan?
Anledningen att jag vill testa detta är för att våra kunder är långt framme i office365 och i stortsett alla deras molntjänster. har man då en terminal server 2016 så är inte framtiden här ännu för sharepointsync, onedrivesync osv osv.

kan jag få tillbaka klient-server programmen ner på jorden så slipper man både skilda värdlar i form av rdp-fönster samtidigt som det blir enklare att forsla filer mellan dessa värlar.

tankar ideer?

Mvh
Robert

#2 jpalsson

jpalsson

• 690 inlägg

Skriven 18 April 2018 - 13:21

Visst är det den gamla hederliga versionen som kör mot fildatabaser (dvs. Dbase) ?
I så fall är jag till 99% säker på de inte stödjer åtkomst över VPN (även om du säkert kan få igång det).

Säkrast är naturligtvis att dubbelkolla med SPCS innan du sätter något i produktion.

Also tagged with one or more of these keywords: azure, vpn, sharepoint, onedrive, skypeforbusiness, skype

0 användare läser denna tråd

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar