Hoppa till innehåll

  • Logga in via Facebook Logga in via Twitter Logga in via Windows Live Log In with LinkedIn Log In with Google      Logga in   
  • Registrera dig nu!

Problem med Skype for business efter migrering till O365


  • Please log in to reply
2 svar i denna tråden

#1 DrummerBoy

DrummerBoy

  • 111 inlägg

Skriven 29 May 2018 - 09:46

Vi har fått problem med att bl.a. dela skrivbord med externa parter efter migrering till O365.

Hybridkopplingen finns kvar, men alla konton är migrerade till O365.

Om en extern part delar sitt skrivbord, försöker våra klienter att prata direkt mot den externa partens Skypeservrar. Den trafiken stoppas av vår brandvägg. Vad jag förstår så ska trafiken gå via O365.

Kan det vara så att man måste ta bort den lokala Skype-profilen, för att klienten ska fungera korrekt? Eller är det någon konfig som är fel?

#2 peterj

peterj

  • 3406 inlägg

Skriven 30 May 2018 - 08:53

Första frågan.
Pekar external dns record för Skype på eran on prem eller office 365?

#3 DrummerBoy

DrummerBoy

  • 111 inlägg

Skriven 30 May 2018 - 09:05

Den pekar fortfarande på vår OnPrem. Vi har inte gjort något åt hybriden, bara migrerat kontona.




0 användare läser denna tråd

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar