Hoppa till innehåll

  • Logga in via Facebook Logga in via Twitter Logga in via Windows Live Log In with LinkedIn Log In with Google      Logga in   
  • Registrera dig nu!

Skype for Business och Exchange Kalender sync

skypeforbusiness exchange office365

  • Please log in to reply
1 svar i denna tråden

#1 Dagwyn

Dagwyn

  • 169 inlägg

Skriven 12 June 2018 - 12:57

Hej.

Har en användare som inte får upp sin kalender i Skype for business.

Jag har kontrollerat att SIP och SMTP adresserna är samma.
Jag har kontrollerat att alternativen i profilen är aktiverade för att synkronisera kalendern. (setting - personal - Update my presence based on my calendar information. )
Jag har tagit bort %userprofile%\appdata\local\microsoft\office\16.0\lync\SIP mapparna och startat upp skype igen.

Det enda som har varit lite annorlunda med denna användare är att han under test-fasen av O365 använde .com adress och att vi sedan bytte till .se när vi gick skarpt.

Övriga testanvändare fick helt nya konton.


Min Google-Fu sviker mig i och jag vänder mig till er för att se vad era erfarenheter säger.


#2 peterj

peterj

  • 3406 inlägg

Skriven 12 June 2018 - 13:03

Det där med byta brukar hänga kvar i mail profilerna.
får han samma problem på en låne dator (brukar alltid prova det för att titta om local eller server issue). ?

Om det funkar på låne dator.. rensa bort ost och mail profilen och sätt upp den igen..





Also tagged with one or more of these keywords: skypeforbusiness, exchange office365

1 användare läser denna tråd

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar