Hoppa till innehåll

• Logga in via Facebook Logga in via Twitter Logga in via Windows Live Log In with LinkedIn Log In with Google      Logga in   
  • Registrera dig nu!

Hur återskapa raderade mail från "Borttaget"?

Den här tråden har blivit arkiverad. Det betyder att du inte kan skriva något inlägg i tråden.
4 svar i denna tråden

#1 evelina

evelina

• 2 inlägg

Skriven 08 July 2005 - 14:41

Hur få tillbaka mail som jag i morse av misstag raderade från "Borttaget"? Jag läste ett svar till någon annan här, och där stod det att man ska högerklicka på "verktyg", välja "anpassa", fliken "kommandon", osv.
Jag fattar inte. Det går ju inte att högerklicka på "verktyg"!

En annan vänlig själ föreslog följande:

"Start the registry editor (regedit.exe).
Navigate to the HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Exchange\Client\Options subkey.
From the Edit menu, select New and click DWORD value.
Enter the name DumpsterAlwaysOn and press Enter.
Double-click the new value and set it to 1. Click OK.
Close the registry editor."

Det är bara det att det inte finns något "Exchange" som underkategori till "Microsoft" i min dator, så jag kan inte fullfölja proceduren.
Vad göra? Jag måste få tillbaka mina mail! Stort tack på förhand.

#2 fahlis

fahlis

• 957 inlägg

Skriven 08 July 2005 - 14:47

Som sagt tidigare.

Verktyg-Anpassa, sen fliken kommandon, titta där till vänster under kategorier, markera Verktyg, så ser du sen till höger under rubriken "kommandon" valet "Återskapa borttagna objekt" om du bläddrar ner lite. Dra och släpp den uppe i din Outlook meny-klart :)

mvh / Tony

ITPROFFS Medlem #225

#3 ernefors

ernefors

• 2978 inlägg

Skriven 08 July 2005 - 14:48

Detta forum är endast avsett för yrkesverksamma it-tekniker, inte slut/hemanvändare. Denna tråd kommer stängas inom kort. Mer lämpade platser för slutanvändarfrågor är t.ex. http://eforum.idg.se eller www.gratisdatasupport.nu.
Jan Ernefors

#4 evelina

evelina

• 2 inlägg

Skriven 08 July 2005 - 15:22

Okej, jag hör vad ernefors säger och accepterar det, men snälla, bara denna fråga, sen lovar jag att inte återkomma mer.

fahlis, jag har inget alternativ som heter "anpassa" under "verktyg"! Det jag har är bara "skicka och ta emot", "synkronisera allt", "adressbok", "regler för meddelande", "konton" och "alternativ". Jag är inte särskilt dator-ovan, men nu börjar jag känna mig helt korkad... :))

#5 fahlis

fahlis

• 957 inlägg

Skriven 08 July 2005 - 16:49

Läste inte första inlägget så noga, har du ingen underkategori som heter exchange där i registret så har du heller ingen exchange server som du kopplar Outlook mot utan kör ett vanligt popkonto, och då tror jag inte heller du har möjligheten att återskapa mail på detta sättet.

mvh / Tony

ITPROFFS Medlem #225